1. بافت طبیعی خود را در آغوش بگیرید

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید به خاطر بسپارید این است که بافت موهای طبیعی خود را در آغوش بگیرید. به جای مبارزه با موهای خاکستری خود، با آن کار کنید! اگر موهای مجعد دارید، از محصولات حالت دهنده برای تقویت بافت طبیعی خود استفاده کنید. اگر موهای صافی دارید، سعی کنید مقداری موج با اتو فر یا اسپری نمک دریایی اضافه کنید. این به حجم و بافت موهای شما کمک می کند و باعث می شود موهای شما سالم تر و جوان تر به نظر برسند.

  1. از شامپوی تقویت کننده رنگ استفاده کنید

شامپوهای تقویت کننده رنگ به طور خاص برای کمک به حفظ رنگ موهای شما طراحی شده اند. این شامپوها حاوی موادی هستند که به مهر و موم کردن کوتیکول موهای شما کمک می کنند و به قفل شدن رنگ و جلوگیری از محو شدن آن کمک می کنند. استفاده از شامپوهای رنگ‌کننده می‌تواند به موهای خاکستری شما شاداب و سالم بنظر برسد.

  1. از یک استایل گرمایی اجتناب کنید

حالت دادن حرارتی می تواند به موهای شما آسیب برساند، به خصوص اگر موهای خاکستری دارید. حرارت زیاد می تواند باعث خشکی و شکننده شدن موهای شما شود که می تواند باعث کدر و پیر به نظر برسد. برای جلوگیری از حالت دادن به گرما، سعی کنید هنگام استفاده از اتوی تخت یا فر از یک دیفیوزر یا تنظیم حرارت کمتر استفاده کنید. همچنین می توانید موهای خود را با هوا خشک کنید یا از حوله میکروفیبر برای از بین بردن رطوبت اضافی به آرامی استفاده کنید.

  1. از ماسک مو استفاده کنید

ماسک‌های مو می‌توانند به تغذیه و مرطوب کردن موهای شما کمک کنند و آن‌ها را سالم و شاداب نشان دهند. به دنبال ماسک مو باشید که حاوی موادی مانند روغن نارگیل، کره شی یا روغن آرگان باشد. این مواد می توانند به هیدراته کردن موهای شما و جوان نگه داشتن آن کمک کنند. ماسک مو را روی موهای خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

  1. تریم های معمولی را دریافت کنید

اصلاح منظم می تواند به حفظ سلامت موهای شما و جلوگیری از شکافتن انتهای مو کمک کند. دو شاخه شدن موها می تواند موهای شما را کدر و پیر به نظر برساند، بنابراین مهم است که مرتب موهایتان را اصلاح کنید تا موهایتان به بهترین شکل ظاهر شود. سعی کنید هر 6 تا 8 هفته یکبار اصلاح کنید تا موهای خود را جوان و سالم نگه دارید.

  1. از Root Touch-Up استفاده کنید

اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای پوشاندن ریشه های خاکستری هستید، سعی کنید از روت تاچ استفاده کنید. این محصولات به طور خاص برای پوشاندن ریشه های خاکستری و ارائه ظاهری طبیعی طراحی شده اند. می توانید با استفاده از برس یا اسپری موهای خود را از ریشه استفاده کنید.

  1. براق کننده رنگ مو را امتحان کنید

براق کننده های رنگ مو می توانند به درخشندگی و شادابی موهای شما کمک کنند. این محصولات در رنگ‌های مختلف موجود هستند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از برس یا اسپری روی موهایتان اعمال کرد. سعی کنید از براق کننده رنگ مو استفاده کنید تا رنگ مو را به موهای خود اضافه کنید و آن را جوان و شاداب کنید.

  1. از سرم مو استفاده کنید

سرم های مو می توانند به درخشندگی و آبرسانی به موهای شما کمک کنند. به دنبال سرم موی حاوی موادی مانند روغن آرگان یا روغن نارگیل باشید. این مواد می توانند به تغذیه موهای شما و جوان نگه داشتن آن کمک کنند. سرم مو را به موهایتان بزنید و طبق معمول حالت دهید.

  1. روغن مو را امتحان کنید

روغن های مو می توانند به تغذیه و محافظت از موهای شما کمک کنند. به دنبال روغنی باشید که حاوی موادی مانند روغن نارگیل یا روغن آرگان باشد. این مواد می توانند به هیدراته کردن موهای شما و جوان نگه داشتن آن کمک کنند. روغن مو را به موهایتان بزنید و طبق معمول حالت دهید.

  1. از سشوار با شات خنک استفاده کنید

استفاده از سشوار با شات خنک می تواند به درخشندگی و قفل شدن به استایل شما کمک کند. هنگامی که از سشوار با شات خنک استفاده می کنید، هوای خنکی آزاد می کند که می تواند به استایل شما کمک کند و به موهای شما درخشندگی دهد. این می تواند به ویژه در صورتی که موهای خاکستری دارید مفید باشد، زیرا می تواند به ظاهر جوانی شما کمک کند.

  1. زیبایی طبیعی خود را در آغوش بگیرید

در نهایت، مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که زیبایی طبیعی خود را در آغوش بگیرید. موهای خاکستری بخشی طبیعی از روند پیری است و می تواند زیبا باشد. به جای اینکه سعی کنید موهای خاکستری خود را پنهان کنید، آنها را در آغوش بگیرید و با آنها کار کنید. با استفاده از محصولات و تکنیک های آرایش مناسب، می توانید یاد بگیرید که چگونه با موهای خاکستری پیر به نظر نرسید.

منابع : 

  1. “کتاب مقدس مراقبت از مو” نوشته کر، اس.2019)
  2. «راهنمای کامل مراقبت از مو» اثر اسمیت، جی. (2018)
  3. «مو: راهنمای برای موهای سالم و مدل‌دهی زیبا» نوشته جانسون، ک. (2017)
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...